We maken op deze website gebruik van cookies. Wilt u weten wat dat betekent voor uw privacy?
Lees dan onze Privacy- en cookieverklaring. Klik hier voor een opt-out van Google Analytics op deze website.
Akkoord »

Menu Inloggen Mijn ESJ

Recruitment op een krappe arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt wordt krapper. Talent voor uw organisatie is daardoor moeilijker te vinden en te binden. Aan de andere kant zoekt bijna 60% van de bevolking minstens één keer per maand naar een andere baan. Er liggen dus wel kansen, maar hoe benut je deze?

RECRUITMENT OP EEN KRAPPE ARBEIDSMARKT

Het werven en selecteren van échte toppers op de arbeidsmarkt is een vak apart!
Onze recruitment specialisten bieden ondersteuning als adviseur tot en met het volledig uit handen nemen van het werving- en selectietraject. Op deze manier maakt u optimaal gebruik van de inzet van sociale media en het grote professionele netwerk van ESJ om uw vacature onder de aandacht te brengen bij potentiële kandidaten. Meer informatie? Neem contact op via hrm@esj.nl of via 088 0 320 600.

5 TIPS VOOR SUCCESVOLLE RECRUITMENT

1. Zet employer branding in als recruitment tool
Het verhoogt de aantrekkelijkheid van het bedrijf als werkgever. Een sterk employer brand zorgt er volgens onderzoek zelfs voor dat verloop/uitstroom met wel 30% wordt teruggedrongen. Vertel dus jouw unieke verhaal als werkgever en maak het waar.

2. Maak gebruik van online recruitment kanalen
Het zoeken naar een baan vindt vooral online plaats. Als je de juiste kanalen gebruikt, bereik je beter jouw specifieke doelgroep. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een carrière website of pagina, social media kanalen en jobboards.

3. Het inzetten van retargeting
De meest effectieve en gerichte vorm van online adverteren.

4. Maak van je medewerkers ambassadeurs
Berichten van medewerkers op social media scoren over het algemeen veel beter dan bedrijfsberichten. Ook als er geen openstaande vacature is, kun je medewerkers inzetten voor indirect recruitment door bijvoorbeeld vakkennis te delen of op social media te laten zien hoe leuk het is om bij je organisatie te werken.

5. Content- en social mediastrategie
Onderzoek welke kanalen de organisatie gaat inzetten bij het positioneren. Kies altijd voor platformen die bij jouw doelgroep aansluiten. Stel vervolgens een contentkalender op en zorg ervoor dat je structureel via het juiste kanaal met de doelgroepen communiceert.

Tot slot

Neem voor vragen of meer informatie over recruitment en branding contact op met ESJ Financial Engineering.

Gerelateerde artikelen

Kies een adviseur bij u in de buurt Neem contact op »

Op de hoogte blijven?
Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Klik hier »×