Er zijn verschillende manieren waarop u sociale media kunt inzetten voor recruitmentdoeleinden. Om zoveel mogelijk geschikte reacties te krijgen of zoveel mogelijk geschikte kandidaten te kunnen benaderen, hebben we de belangrijkste aandachtspunten voor u op een rijtje gezet.
 
BEPAAL DE DOELSTELLINGEN VAN DE SOCIAL MEDIA RECRUITMENTCAMPAGNE

Doelstellingen kunnen zijn: employer branding, naamsbekendheid vergroten of werving van een omschreven groep kandidaten.
 

BRENG DE DOELGROEP IN KAART

Bij het opzetten van een sociale media wervingscampagne is het van belang om vooraf de doelgroep te omschrijven die met de campagne moet worden bereikt. Betrek hierin de onderdelen van het functie- en competentieprofiel.
 

BEPAAL IN WELKE SOCIALE MEDIA MEN ACTIEF WIL ZIJN

Wordt het Facebook, Twitter, LinkedIn of toch Instagram? Kies de sociale media waarin de doelgroep actief is of is vertegenwoordigd. 
 

BEPAAL DE ACTIVITEIT

Werven via sociale media kan op veel verschillende manieren. Het volgende kan in vrijwel alle sociale media worden ondernomen:

  • Maak op het gewenste socialmedia kanaal een bedrijfspagina of -groep aan
  • Plaats hierin vacatures, maar ook berichten over het bedrijf, gerelateerde nieuwsberichten en vakinformatie
  • Plaats de berichten met enige regelmaat
  • Nodig mensen uit om lid te worden van de groep

Omdat het werven en selecteren van échte toppers op de arbeidsmarkt een vak apart is, bieden de HRM professionals van ESJ begeleiding bij het werving- en selectietraject. Zo kunt u gebruik maken van de inzet van de sociale media en het grote professionele netwerk van ESJ om uw vacature onder de aandacht te brengen bij potentiële kandidaten.

Kiest u voor ondersteuning door een van onze adviseurs of geeft u het werving- en selectietraject volledig uit handen?
De keuze is aan u.

Bron: Hr Checkit
 

Meer informatie? Neem contact met ons op

Meer weten?

 

Already verified you are human.
Moment geduld...
Marloes Beekman
Marloes Beekman

HR manager

marloes.beekman@esj.nl

+31 88 0320 717