Voor het voeren van gesprekken met medewerkers wordt vaak gebruik gemaakt van Excel overzichten en Word documenten. Dit zorgt dat je al snel het overzicht kwijt raakt en dat documenten op verschillende locaties worden opgeslagen (vooral bij groei van de organisatie). Hiernaast moet er proactief actie worden ondernomen om alle stappen in het proces af te ronden, zonder deze uit het oog te verliezen. Dan kan het gebeuren dat de ontwikkeling van medewerkers naar de achtergrond verdwijnt. Het automatiseren van de gesprekscyclus in Daywize zorgt ervoor dat dit verleden tijd is.

Voor het automatiseren van de gesprekscyclus maken we bij ESJ HR- en Salarisadvies gebruik van het HR-totaalpakket Daywize. Daywize bestaat uit een HR-module en talentmodule. Waarbij de HR-module de mogelijkheid biedt tot het uitvoeren van basis mutaties (declaraties, verlof, in- en uitdiensttredingen), voorziet de talentmodule in het automatiseren van de gesprekscyclus.

Vraag een medewerker het gesprek digitaal voor te bereiden, leg vast wat besproken is tijdens het gesprek en laat de medewerker tot slot tekenen voor akkoord van het gespreksverslag. Alle documentatie wordt automatisch in het dossier van de medewerker opgeslagen. Alles op één centrale plek. Naast het automatiseren van de gesprekscyclus kan ook geautomatiseerd feedback worden uitgevraagd en kan een medewerker een aanvraag voor een opleiding indienen.

Een aantal voordelen van Daywize op een rij:

  • Tijdsbesparing: automatiseer de gesprekscyclus en voorkom handmatig werk, documenten worden automatisch opgeslagen in het medewerkersdossier na afronding. Geen losse mapjes met Excel lijstjes en Word documenten.

  • Efficiëntie: gestroomlijnde workflow, de stappen uit de gesprekscyclus worden automatisch doorlopen door het volgen van de workflow. Medewerkers hoeven enkel hun taken af te ronden.

  • Nauwkeurigheid: minimaliseer handmatige fouten, op het home scherm automatisch overzicht van de status van de gesprekken van de medewerkers.

Wilt u de focus van HR-administratie verleggen naar strategie en behoud van talent, denk dan eens na over het automatiseren van uw gesprekscylus. Interesse? We laten u graag alles zien tijdens een demo.

 

 

Annelie du Pree

Junior HR Technology en data consultant
Stuur Annelie een email Bel Annelie via +31 6 45 753 358
Annelie du Pree 460x400.png

Meer blogs

Top 10 wijzigingen voor de werkgever 2025

Heeft u personeel in dienst? Werkt u met zzp’ers? Op 1 januari 2025 is er weer een flink aantal wijzigingen doorgevoerd voor u als werkgever en als dga. Wij wijzen u op tien belangrijke punten.

ZZP'ers of loondienst?

ZZP’ers die de regels niet naleven worden ook wel schijnzelfstandigen genoemd. We praten u bij over het handhavingsmoratorium en de wet VBAR.

Automatisering: de sleutel tot efficiënte recruitment en onboarding-processen

In de huidige, snel veranderende arbeidsmarkt is efficiëntie van cruciaal belang. Automatisering speelt hierin een sleutelrol, vooral bij recruitment en onboarding.

Als werkgever kunt u kosten besparen met de LIV en LKV

Er zijn verschillende financiële regelingen beschikbaar om werkgevers te ondersteunen bij het in dienst nemen en houden van personeel. Twee belangrijke regelingen zijn het Lage-inkomensvoordeel (LIV) en het Loonkostenvoordeel (LKV).

Prinsjesdag 2024: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht en HR

Wat staat er in de begroting van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid? Wij zetten de belangrijkste maatregelen voor HR uit het regeerprogramma voor u op een rij.

Inzetten op een leven lang ontwikkelen in uw organisatie?

Met de Stimuleringsregeling Leren en Ontwikkelen in het MKB (SLIM) ontvangt u maximaal € 24.999 subsidie voor het ontwikkelen en uitvoeren van een leer- en ontwikkeltraject.