De arbeidsmarkt wordt krapper. Talent voor uw organisatie is daardoor moeilijker te vinden en te binden. Aan de andere kant zoekt bijna 60% van de bevolking minstens één keer per maand naar een andere baan. Er liggen dus wel kansen, maar hoe benut u deze? Met de volgende 5 tips pakt u uw recruitment goed aan.
 

1. ZET EMPLOYER BRANDING IN ALS RECRUITMENT TOOL

Het creëren van een eigen werkgeversidentiteit verhoogt de aantrekkelijkheid van het bedrijf als werkgever. Een sterk employer brand zorgt er volgens onderzoek zelfs voor dat verloop/uitstroom met wel 30% wordt teruggedrongen. Vertel dus uw unieke verhaal als werkgever en maak het waar.
 

2. MAAK GEBRUIK VAN ONLINE RECRUITMENT KANALEN

Het zoeken naar een baan vindt vooral online plaats. Als u de juiste kanalen gebruikt, bereikt u beter uw specifieke doelgroep. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een carrière website of pagina, socialmediakanalen en jobboards.
 

3. HET INZETTEN VAN RETARGETING

De meest effectieve en gerichte vorm van online adverteren. Potentiële medewerkers die uw website al eens eerder hebben bezocht, worden online uitgenodigd om de website nogmaals te bezoeken. Ze hebben immers al eens eerder interesse in uw bedrijf getoond.
 

4. MAAK VAN UW MEDEWERKERS AMBASSADEURS

Berichten van medewerkers op social media scoren over het algemeen veel beter dan bedrijfsberichten. Ook als er geen openstaande vacature is, kunt u medewerkers inzetten voor indirect recruitment door bijvoorbeeld vakkennis te delen of op social media te laten zien hoe leuk het is om bij uw organisatie te werken.
 

5. CONTENT- EN SOCIAL MEDIASTRATEGIE

Onderzoek welke kanalen de organisatie gaat inzetten bij het positioneren. Kies altijd voor platformen die bij uw doelgroep aansluiten. Stel vervolgens een contentkalender op en zorg ervoor dat u structureel via het juiste kanaal met de doelgroepen communiceert.

Neem contact op

*
*
*
*
*

Meer blogs

Top 10 wijzigingen voor de werkgever 2025

Heeft u personeel in dienst? Werkt u met zzp’ers? Op 1 januari 2025 is er weer een flink aantal wijzigingen doorgevoerd voor u als werkgever en als dga. Wij wijzen u op tien belangrijke punten.

ZZP'ers of loondienst?

ZZP’ers die de regels niet naleven worden ook wel schijnzelfstandigen genoemd. We praten u bij over het handhavingsmoratorium en de wet VBAR.

Automatisering: de sleutel tot efficiënte recruitment en onboarding-processen

In de huidige, snel veranderende arbeidsmarkt is efficiëntie van cruciaal belang. Automatisering speelt hierin een sleutelrol, vooral bij recruitment en onboarding.

Als werkgever kunt u kosten besparen met de LIV en LKV

Er zijn verschillende financiële regelingen beschikbaar om werkgevers te ondersteunen bij het in dienst nemen en houden van personeel. Twee belangrijke regelingen zijn het Lage-inkomensvoordeel (LIV) en het Loonkostenvoordeel (LKV).

Prinsjesdag 2024: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van arbeidsrecht en HR

Wat staat er in de begroting van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid? Wij zetten de belangrijkste maatregelen voor HR uit het regeerprogramma voor u op een rij.

Inzetten op een leven lang ontwikkelen in uw organisatie?

Met de Stimuleringsregeling Leren en Ontwikkelen in het MKB (SLIM) ontvangt u maximaal € 24.999 subsidie voor het ontwikkelen en uitvoeren van een leer- en ontwikkeltraject.