De arbeidsmarkt wordt krapper. Talent voor uw organisatie is daardoor moeilijker te vinden en te binden. Aan de andere kant zoekt bijna 60% van de bevolking minstens één keer per maand naar een andere baan. Er liggen dus wel kansen, maar hoe benut u deze? Met de volgende 5 tips pakt u uw recruitment goed aan.
 

1. ZET EMPLOYER BRANDING IN ALS RECRUITMENT TOOL

Het creëren van een eigen werkgeversidentiteit verhoogt de aantrekkelijkheid van het bedrijf als werkgever. Een sterk employer brand zorgt er volgens onderzoek zelfs voor dat verloop/uitstroom met wel 30% wordt teruggedrongen. Vertel dus uw unieke verhaal als werkgever en maak het waar.
 

2. MAAK GEBRUIK VAN ONLINE RECRUITMENT KANALEN

Het zoeken naar een baan vindt vooral online plaats. Als u de juiste kanalen gebruikt, bereikt u beter uw specifieke doelgroep. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een carrière website of pagina, socialmediakanalen en jobboards.
 

3. HET INZETTEN VAN RETARGETING

De meest effectieve en gerichte vorm van online adverteren. Potentiële medewerkers die uw website al eens eerder hebben bezocht, worden online uitgenodigd om de website nogmaals te bezoeken. Ze hebben immers al eens eerder interesse in uw bedrijf getoond.
 

4. MAAK VAN UW MEDEWERKERS AMBASSADEURS

Berichten van medewerkers op social media scoren over het algemeen veel beter dan bedrijfsberichten. Ook als er geen openstaande vacature is, kunt u medewerkers inzetten voor indirect recruitment door bijvoorbeeld vakkennis te delen of op social media te laten zien hoe leuk het is om bij uw organisatie te werken.
 

5. CONTENT- EN SOCIAL MEDIASTRATEGIE

Onderzoek welke kanalen de organisatie gaat inzetten bij het positioneren. Kies altijd voor platformen die bij uw doelgroep aansluiten. Stel vervolgens een contentkalender op en zorg ervoor dat u structureel via het juiste kanaal met de doelgroepen communiceert.

Neem contact op

*
*
*
*
*

Meer blogs

Brutoloon belastingvrij ruilen voor netto vergoeding?

Met een zogenaamde cafetariaregeling kunnen uw werknemers brutoloon onder voorwaarden belastingvrij ruilen voor een netto vergoeding. Dat is, ook onder voorwaarden, mogelijk zonder dat het u als werkgever extra geld kost.

Grip op verzuim, alles in één dossier

Data speelt een cruciale rol om de huidige situatie omtrent verzuim binnen de organisatie te bepalen. Hoe kunt u deze informatie registreren? We nemen u mee in de diverse modules.

Sprake van verzuim? We nemen u mee in de re-integratieverplichtingen

Indien een medewerker arbeidsongeschikt raakt, hebben zowel medewerker als werkgever re-integratieverplichtingen. De Wet Verbetering Poortwachter heeft als doel de re-integratie van zieke medewerkers te bevorderen en zo langdurig ziekteverzuim te voorkomen.

Gezonde werknemers, gezonde resultaten

Het welzijn van werknemers is van essentieel belang voor het succes van elke organisatie. Er zijn talrijke motiverende factoren om te investeren in duurzame inzetbaarheid en vitaliteit binnen de organisatie. Maar hoe pakt u dit aan?

Optimaliseer vitaliteit door de inzet van een fitness en/of fietsenregeling

Uw werknemers in beweging krijgen is één manier om de vitaliteit te vergroten. Als werkgever kunt u hieraan bijdragen door een fitness en/of fietsregeling aan te bieden aan uw werknemers. Maar hoe zitten deze regelingen in elkaar en wat hebben ze voor gevolgen op de loonstrook van uw werknemer?

Evalueren en digitaliseren

Voor het automatiseren van de gesprekscyclus maken we bij ESJ HR- en Salarisadvies gebruik van het HR-totaalpakket Daywize.