Hoe ontwerpt u een arbeidsvoorwaardenbeleid, vertaald naar de visie van uw bedrijf? Zijn uw arbeidsvoorwaarden marktconform en up-to-date? Zijn ze fiscaal vriendelijk en aantrekkelijk voor nieuwe werknemers? En voldoen uw contracten, regelingen en arbeidsvoorwaarden aan de laatste wet- en regelgeving? Met HR-advies van ESJ beantwoordt u deze vragen.

Arbeidsvoorwaarden zijn een belangrijk element in de arbeidsrelatie met uw werknemer. De arbeidsvoorwaarden kunnen namelijk doorslaggevend zijn bij het in dienst komen, blijven of het verlaten van uw bedrijf. Ze spelen een bepalende rol in de motivatie, betrokkenheid en flexibiliteit van uw werknemer en daarmee ook in het succes van uw onderneming. Het is daarom van groot belang dat de arbeidsvoorwaarden binnen uw organisatie goed geregeld zijn. Er zijn primaire arbeidsvoorwaarden (zoals salaris, aantal te werken uren per week en verlof), secundaire voorwaarden (zoals reiskostenvergoeding, pensioen en auto van de zaak) en tertiaire voorwaarden (zoals kerstpakket, sportfaciliteiten, gebruik van bedrijfskantine en functionele werkomgeving).
 

HR-beleid (personeelsboek & arbeidsvoorwaarden)

Aan welke voorwaarden voldoet een modern beloningsbeleid? Onze HR-specialisten en juristen zijn uw sparringpartners met praktisch advies en ondersteuning op het gebied van arbeidsvoorwaarden.

Waar kunnen wij u onder andere bij helpen:

  • Cao toepassingen
  • Regelingen voor onkosten, reiskosten, bonussen en pensioen
  • Verlofregelingen en beloningen
  • Salaris benchmarks voor functies op verschillende niveaus
  • Uitwerken van een compleet personeelshandboek in lijn met het personeelsbeleid

ESJ kan u precies vertellen welke arbeidsvoorwaarden gebruikelijk zijn (in uw branche en in het algemeen), waarmee u wellicht het verschil kunt maken met uw concurrent en wat de voor- en nadelen zijn van elke arbeidsvoorwaarde.
 

Screening (arbeids)overeenkomsten en arbeidsvoorwaarden

Onze juristen screenen uw eerder opgestelde arbeidsovereenkomsten, zodat zij voldoen aan de geldende wettelijke vereisten. Op deze manier zijn eventuele risico’s ingedekt. En ook uw arbeidsvoorwaarden kunnen we indien gewenst onder de loep nemen. Samen bekijken we of uw arbeidsvoorwaarden onderscheidend zijn ten opzichte van uw concurrenten en of ze nog up-to-date zijn.

Wilt u meer informatie, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Meer weten?

 

Already verified you are human.
Moment geduld...